ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ на emag.bg

  1. ПРЕДМЕТ

Настоящият Документ представлява общите условия или условията на ползване на emag.bg и мобилното приложение еМАГ, които уреждат правилата за използването на emag.bg и мобилното приложение еМАГ, включително сключването на договор за покупко-продажба с търговец от този електронен магазин.

  1. ДАННИ ЗА АДМИНИСТРАТОРА НА ПЛАТФОРМАТА www.emag.bg

2.1.   „Емаг интернешънъл“ ООД е дружество със седалище и адрес на управление гр. София 1750, р-н „Младост I“, бул. „Цариградско шосе“ 40, сграда Европарк, ет. 6, с ЕИК 203187055 и данъчен номер BG 203187055.

2.2.   „Емаг интернешънъл“ ООД администрира електронния магазин eMAG, под формата на сайта emag.bg, както и мобилното приложение eMAG (наричани за краткост „Платформата“), щe бъде наричано за краткост по-долу „еМАГ“.

2.3.  „Емаг интернешънъл“ ООД поема изпълнението на задълженията по договорите, сключени въз основа на поръчки направени преди 1 април 2019 г. към „Данте интернешънъл“ С.А., като гаранционни услуги и др.

2.4.   Можете да се свържете с еМАГ на посочения по-горе адрес, на телефон 07001 3624 или на и-мейл адрес info@emag.bg. Телефоните за връзка са платени. Повече информация за таксите можете да откриете в секцията „За връзка с нас“ в Платформата.

2.5. Продавач на Платформата може да е всяко лице, което предлага стоки или услуги на трети лица с търговска цел и има сключен съответен договор за това с еМАГ.

3.ДЕФИНИЦИИ

3.1.   Клиент – всяко физическо лице на или над 18 г, юридическо лице или друго правно образувание, което отговаря на едно или повече от следните условия:

3.1.1. получава достъп до Съдържанието чрез комуникационните средства, предоставени от еМАГ (по електронен път, телефона и т.н.) или по съществуващ договор за използване с еМАГ и което е заявило създаването и използването на Акаунт;

3.1.2. след създаването на свой акаунт на Платформата, прави поръчка и сключва договор за покупко-продажба от разстояние през Платформата за електронна търговия еМАГ с еMAG или друг търговец.

3.2. Ползвател – всяко физическо лице на или над 18 г, юридическо лице или друго правно образувание, което се е регистрирало на Платформата и което чрез завършването на процеса на създаване на Акаунт е дало съгласието си относно определени клаузи в секцията Общи условия в Платформата

3.3   Продавач – еМАГ или всяко друго лице, предлагащо сткоки или услуги на Платформата.

3.4.   еМАГ Marketplace ( маркетплейс) – платформата за електронна търговия еМАГ, предоставяна на други търговци от еМАГ, посредством която те предлагат за продажба свои стоки или услуги

3.5. Сайт – електронния магазин, хостван на уеб адреса еМАГ.bg и неговите поддомейни, включително и мобилното приложение eMAG

3.6.   Платформата – Сайта или мобилното приложение еМАГ

3.7.   Акаунт – раздел от Платформата, формиран от имейл адрес и парола, който позволява на Клиента да изпрати Поръчка и който съдържа информация за Клиента и историята на някои от действията му в Платформата (Поръчки, данъчни фактури и др.). Клиентът е отговорен цялата информация, въведена в Акаунта, да е вярна, пълна и актуална. В рамките на Сайта физическо или юридическо лице има право да създаде един акаунт.

3.8.   Любими – раздел в Акаунта, който позволява на Клиента да създаде свои списъци от Стоки и Услуги, които желае да следи във връзка с евентуални покупки чрез използване на услугата, предлагана от еМАГ за следене на Стоки и Услуги посредством получаването на Търговски Съобщения от негова страна.

3.9.   Списък – секция в раздел „Любими“, в която Клиентът може да добавя продукти, от които се интересува

3.10. Моята количка – секция в Акаунта, която позволява на Клиента да добавя Стоки или Услуги, които желае да купи към момента на добавянето им или на по-късен етап; в случай, че Стоките и Услугите не са купени към момента на прибавянето им чрез завършването на Поръчка Клиентът може се възползва от услугата на еМАГ за проследяване на Стоките и Услугите посредством получаване на Търговски съобщения от еМАГ.

3.11.   Поръчка – електронен документ, представляващ комуникационна форма между еМАГ и Клиента, чрез който Клиентът заявява на Продавача, през Платформата, желанието си за купуване на Стоки или Услуги от Платформата.

3.12. Предварителна поръчка – Поръчка, която се прави за стока, която не се намира в склада на еМАГ или на доставчика на еМАГ. Ако направите Предварителна поръчка на даденаСстока, някой от консултантите ни ще провери срокът на доставка и ще се свърже с Вас с повече информация за наличността на Стоката.

3.13.   Стока(-и) или Услуга(-и) – всеки продукт или услуга, или цифрово съдържание, находящи се на Платформата, включително продкти и услуги, споменати в Поръчката, които се предоставят от Продавача в резултат на сключен Договор.

3.14.   Кампания – всяко рекламно съобщение, целящо популяризирането на Платформата, марката еМАГ или определени Стоки и/или Услуги, които се предлагат в ограничени наличности, освен ако в търговското съобщение изрично не е упоменато обратното, за/или  определен период от време, посочен от Продавача.

3.15.  Незаконно съдържание – всякакъв вид съдържание, което не е в съответствие с действащите законови разпоредби или този документ. За повече подробности относно видовете незаконно съдържание, както и процедурата за докладване при съмнения относно потенциално незаконно съдържание, показано на Сайта, вижте раздела „Акт за цифровите услуги“.

3.16.   Договор – представлява сключения от разстояние договор между Продавача и Клиента за покупко-продажба на Стоки и/или Услуги през Платформата, въз основа на и неразделна част от който са настоящите общи условия за ползване на Платформата („Документа“).

3.17.   Съдържание

  • цялата информация на Платформата, която е достъпна чрез връзка с Интернет и използване на устройство, имащо връзка с Интернет;
  • съдържанието на всяко съобщение от страна на Клиента към еМАГ и / или Продавача, изпратено посредством електронни средства и/или всякакви други достъпни комуникационни средства;
  • всякаква информация, предоставена, по всякакви начини, от страна на служител/сътрудник на еМАГ и/или друг Продавач на Клиента чрез електронни или други средства за предаването й от разстояние;
  • информацията на Платформата, свързана със Стоките и/или Услугите и/или прилаганите тарифи от Продавача в определен период от време;
  • информацията на Платформата, касаеща Клиентите и свързана със Стоките и/или Услугите и/или приложимите тарифи от трети лица, с които Продавачът има сключени под някаква форма патньорски договори;
  • данни относно Продавач на Платформата.

3.18.   Търговски съобщения – всеки вид съобщение, изпратено чрез електронни комуникационни канали (като електронна поща, SMS, пуш на мобилно устройство / уеб пуш и т.н.), съдържащо обща и тематична информация, информация относно подобни или подходящи продукти към купуваните, информация относно оферти или промоции от еМАГ, друг Продавач или дружество от групата от дружества, към които принадлежи еМАГ, информация относно Стоките и Услугите, добавени в секцията “Акаунт/ Моята количка” или в секцията “Акаунт/ Любими”, както и други търговски съобщения като пазарни и потребителски проучвания.

3.19.   Групата от дружества, към които принадлежи еМАГ – i) всяко дружество, в което „Данте интернешънъл“ С.А. (румънско юридическо лице със седалище  и адрес на управление: Букурещ, ул. Şoseaua Virtuții № 148, 6-ти район (Bucharest, Şoseaua Virtuții no. 148, 6th district), вписано в румънския Търговски регистър под номер J40/372/23.01.2002, единен данъчен регистрационен номер RO14399840) пряко или косвено притежва 50% или повече от дяловете или акциите с право на глас; или (ii) всяко дружество, което пряко или косвено притежва 50% или повече от дяловете или акциите с право на глас в еМАГ; или (iii) всяко дружество, което пряко или косвено управлява или е под управлението на дружество, което е описано в (i) или (ii).

3.20. Транзакция – действието от страна на еМАГ по възстановяване на платена от Клиента сума в резултат на разваляне, прекратяване, отказ или несключване на договор за покупко-продажба през Платформата, осъществявано единствено по банков път.

3.21.   Спецификации – всички характеристики и/или описания на Стоките и Услугите, така както са посочени в описанието им.

3.22.   Ревю – писмена оценка от страна на притежателя или ползвателя на продукт или услуга, основаваща се на личния опит и уменията на оценяващия да прави качествени коментари и да изрази мнение дали продуктът или услугата отговаря или не на посочените от производителя характеристики.

3.23. Рейтинг – метод на изчисляване на нивото на задоволство на даден клиент / ползвател  по отношение на определен продукт. Рейтингът се изразява под формата на звезди, като всеки продукт може да получи оценка от една до пет звезди. Тази степен на удовлетвореност винаги ще бъде придружена с рецензията написана от Клиента на даден продукт или услуга.

3.24.   Коментар – оценка или критична забележка на края на едно Ревю или на друг коментар от клиент / ползвател.

3.25.   Въпрос – форма на обръщение от Клиент/Ползвател към други Клиенти/Ползватели с цел да се получи информация относно дадени Стоки или Услуги на Платформата.

3.26. Отговор – писмена информация, която е предадена на Клиента/Ползвателя, който е задал въпрос в Платформата, на страницата на определена Стока. Отговорът представлява обяснение, предоставено от един Клиент/Ползвател на друг Клиент/Ползвател в рамките на един диалог.

3.27.   “Плащане с 1 клик” – услуга за плащане за мобилни устройства с операционни системи Android и iOS и за сайта еМАГ.bg, представляваща система за плащане, която е интегрирана в мобилното приложение на еМАГ и Сайта и е достъпна за Клиентите, чрез която те могат да извъшват плащане с дебитна или кредитна карта онлайн и която услуга може да бъде активирана чрез мобилното приложение на еМАГ или Сайта;

3.28.   Token – криптиран уникален код, свързан с картата на Клиента след онлайн плащане и активирането на услугата “Плащане с 1 клик”, който може да бъде използван от Клиента за “Плащане с 1 клик”, който код е създаден и се съхранява от картовия оператор, с който еМАГ работи (PayU).

3.29. ПЦД е препоръчителна цена на дребно на Стоки, която е предоставена от производител и/или от дистрибутор на Продавача като Продажната цена е образувана самостоятелно от Продавача. Единствената цел на тази информация е да подпомогне Купувача/ Клиента / Ползвателя в решението му да си купи Стоките. Целта на по-малко отчетливото маркиране на тази информация е да не доведе до объркване и че решението да се купят Стоките на Продажната цена е ясно

3.30. „Намалена цена“ представлява референтна цена, съответно най-ниската цена, обявявана от Продавача за последните 30 дни преди датата на прилагане на намалената цена на Стоките.

3.31. „Продажна цена“ представява стойността на Стоките, обавена и искана от Продавача, ясно индикирана съответно за Продавача / Клиента / Ползвателя. Продавачът може да посочи отчетливо, по ясен начин стойността на сумата в разликата между Продажната цена и ПДЦ и/или стойността в проценти между Продажната цена и Намалената цена.

3.32. “АЛГОРИТЪМ НА ТЪРСЕНЕ” алгоритъмът за търсене е автоматизиран и се състои от 3 компонента: съответствието на текста (резултат, представляващ съвпадението между думата за търсене и данните за продукта), популярността на продукта в платформата еМАГ и неговото представяне в това търсене (интереса на потребителите с течение на времето към продукта за съответното търсене).

Временни промени (напр. промоционален период), прилагане на филтри, услуги, предлагани на платформата еМАГ няма да оказват влияние при изчисляването и прилагането на алгоритъма.

3.33. „Система за препоръки“ – Означава системата, използвана от eMAG за предлагане на конкретна информация на Сайта или за приоритизиране на показаната информация, включително класиране или алгоритмично приоритизиране на Стоките или Услугите, показани на Сайта, по подразбиране или в резултат на търсене. При търсене в сайта, резултатите от търсенето се показват въз основа на алгоритъма на търсене.

4.ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

4.1.   Общите условия на еМАГ обвързват всички Клиенти на Платформата.

4.2.   Всяко използване на Платформата означава, че Вие сте (а) се запознали внимателно с общите условия за използването й и (б) сте се съгласили да ги спазвате безусловно.

4.3.   еМАГ си запазва правото да актуализира и изменя Общите условия на Платформата периодично, за да отразява всякакви промени на начина, по който Сайта функционира и условията или всякакви промени на законовите изисквания. Документът може да се противопостави на Клиентите от момента, в който е публикуван на Платформата. В случай на такава промяна ние ще ще публикуваме на Платформата изменената версия на Документа, поради което Ви молим периодично да проверявате съдържанието на настоящия Документ. Към всяка сделка през Платформата се  прилагат общите условия, които са били в сила към момента на сключването на договора от разстояние между Клиента и Продавача.

4.4.   Ако някоя от разпоредбите на настоящите общи условия за ползване на Платформата се окажат недействителни или неприложими, независимо от причината за това, то това не влече недействителността или неприложимостта на останалите разпоредби.

4.5.   еМАГ и маркетплейс продавачите полагат сериозни усилия, за да поддържат точността на информацията, представена в Платформата. Въпреки това, като се има предвид възможните технически грешки или пропуски в тази информация, еМАГ уточнява, че изображенията на продуктите имат илюстративен и насочващ характер, съответно доставените продукти могат да се различават от изображенията.

4.6.   Възможно е, поради ограниченото пространство и последователната структура на информацията, описанията на продуктите да бъдат понякога непълни. Въпреки това, от еМАГ се стремим да предоставим най-подходящата и важна информация.

4.7.   Всички стоки, включително тези в промоция/намаление, се продават и доставят до изчерпване на количествата дори това да не е изрично отбелязано в Платформата.

4.8.   Платформата може да съдържа линкове към други сайтове. еМАГ не носи отговорност за политиката на поверителност на уебсайтове, които не администрира, както и за друга информация, съдържаща се в тях.

5.СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР

5.1.   Клиентът заявява желанието си да поръча и купи Стока и/или Услуга през Платформата като направи Поръчка по електронен път или по телефона и която съответно се регистрира от самия него или от служител на еМАГ от негово име.

5.2.   еМАГ ще изпрати уведомление до Клиента за регистриране на Поръчката в системата му, което няма смисъла на приемане, потвърждаване или поемане на ангажимент за изпълнението й. Това уведомление еМАГ прави по електронен път (имейл) или по телефона.

5.3.   Затова Продавачът има правото да не достави част или всички Стоки или да не изпълни част или всички Услуги от Поръчката по различни обективни причини, включително но не само поради изчерпване на складовата им наличност. При всички случаи еМАГ уведомява за това Клиента чрез имейл или по телефона. При това положение единствената отговорност на Продавача е да върне евентуално получената предварително цена на Стоката или Услугата.

5.4.   Договорът за покупко-продажба от разстояние между Продавача и Клиента се смята за сключен към момента на получаването от страна на Клиента на електронната му поща и/или чрез SMS, изпратен на телефона му на уведомление, че Стоката от Поръчката е готова за изпращане или Услугата може да бъде предоставена. Такова съобщение съдържа уведомлние, че клиентът допълнително ще бъде уведомен от куриер за точната дата на дсотавка. еМАГ не е страна по договор за покупко-продажба от разстояние, сключен през Платформата за Стоки/Услуги, предлагани от маркетплейс Продавачи.

5.5.   Договорът за покупко-продажба, сключен между Клиента и Продавача, се състои от настоящите общи условия и всякакви евентуални допълнителни договорки между Продавача и Клиента. Гаранционният сертификат за всяка Стока или ще я придружава, или ще бъде зареден в Акаунта на съответния Клиент, като той ще бъде издаден от Продавача или от негов доставчик.

6.ПОЛИТИКА ЗА ОНЛАЙН ПРОДАЖБА

6.1.   Достъпът до Платформата с цел регистрация на Поръчка е позволен на всеки Клиент.

6.2.   еМАГ си запзва правото по свое усмотрение да ограничи достъпа на Клиент до реализиране на Поръчка и/или до някой от възможните платежни методи, ако Клиентът злоупотребява с правата си по какъвто и да е начин и това е в ущърб на еМАГ или трето лице. При това положение право на Клиента е да се обърне към отдел „Връзки с клиенти“ на еМАГ, за да бъде информиран относно причините, които са довели до прилагането на посочените по-горе мерки. В тези случаи еМАГ не носи отговорност за евентуалните вреди, които Клиентът е претърпял или може да претърпи в следствие на това действие.

6.3.   Клиентът има право да публикува мнения относно Стоки и/или Услуги, както и да се свързва с еМАГ на посочените адреси в раздел „контакти” на Платформата. Мнения или съобщения, които съдържат нецензурни думи или неподходящ речник ще бъдат премахнати от Платформата или игнорирани.

6.4. Комуникацията с Продавача може да се осъществи чрез директна с него връзка или на посочените на Платформата адреси в раздел „Контакт”.

6.5.   В случай на необичайно голям трафик в интернет мрежата, еМАГ си запзва правото да изисква от Клиентите да въвеждат ръчно валидиращите кодове тип captcha, с цел защита на публикуваната информация в Платформата.

6.6.   еМАГ може да публикува рекламна или промоционална информация за Стоките и/или Услугите и/или за предлаганите от него или от други търговци промоции на Платформата, за определен период от време.

6.7.     Всички цени на Стоките и/или Услугите на Платформата са крайни, обявени са в лева (BGN) с включено ДДС и всички други изисквани по закон данъци или такси.

6.8.   В предвидените от закона случаи, цената на Стоките, вид електроника, обявени на Платформата включват зелена такса. В случай, че Клиентът поиска детайли относно точната стойност на добавената сума към цената на Стоката, той трябва да се свърже с отдел „Връзка с клиенти“ на eMAG.

6.9.   В случай на онлайн плащания или плащания по банков път, Продавачът не носи каквато и да е отговорност за каквито и да е разходи във връзка с такси, комисионни или други допълнителни плащания, направени от Клиента или неговата банка по повод на самата транзакция, както и в случаите на обмен на валута, прилагани от банката, издала картата на клиента в случаите, в които валутата е различна от BGN. Плащането с карта към Продавача през PayU се приема като международно плащане от банките в България и съгласно техните правила за работа с карти и картови разплащания при такъв вид транзакции някои банки начисляват допълнителни такси. Разходите, свързани с подобни плащания, са за сметка на Клиента. Затова еМАГ препоръчва на своите клиенти на направят справка при своята банка за евентуални допълнителни такси, които биха могли да им бъдат начислени при он лайн плащания или такива чрез банка.

6.10.   Всички изображения, поместени на Платформата имат единствено цел да създадат известна представа за типа на предлаганата Стока/Услуга, а не да я представят точно. Съответно, възможно е някои от изображенията на Стоките или Услугите в Платформата (статични/динамични изображения/ мултимедийни презентации/ т.н.) да не отговарят на външния вид на съответната Стока или да създават грешно впечатление за предлаганата Услуга. Продавачът няма да носи отговорност за такива несъответствия.

6.11. След 14 (четиринадесет) дни от момента на купуването на една Стока или Услуга, Клиентът ще бъде помолен да направи рецензия относно купената Стока или Услуга. Тази молба ще бъде изпратена на електронната поща, чрез която е регистриран на Акаунта му. Чрез даването на рецензия, Клиентът допринася за по-добрата информираност на други възможни Клиенти и се включва активно в развиването на нови услуги и в по-подробното описание на характеристиките на Продуктите.

  1. 7. ЗЛОУПОТРЕБА И КОРИГИРАЩИ МЕРКИ

7.1. Достъпът с цел използване на Сайта и извършване на Поръчка е разрешен на всеки Клиент/Ползвател, стига той да използва Сайта в съответствие с този Документ и приложимите закони.

7.2. Злоупотреба с използването на сайта или за цели, различни от изрично разрешените от eMAG, е забранена и eMAG няма да носи отговорност за вреди, причинени от неразрешена употреба. По-конкретно, следните действия са забранени:

а. неспазване на задълженията за плащане или каквито и да е задължения към Продавачите или eMAG;

б. извършване на Поръчки за цели, различни от покупката на Стоки или Услуги;

в. предоставяне на невярна, неточна, неактуална информация при създаване на Акаунт, включително посочване на фалшива самоличност по какъвто и да е начин (например чрез използване на имейл адрес, име, псевдоним или по друг начин);

г. създаване на няколко Акаунта от едно и също физическо или юридическо лице;

д. неспазване на поверителността на данните за вход в акаунта,

е. предприемане на действия, които са незаконни, неморални, срещу обществения ред или други действия или бездействия, които нарушават приложимите закони,

ж. използването на всякакъв вид външен софтуерен инструмент, който може да наруши нормалната работа на сайта,

з. опит за намеса в работата на хостинг сървърите или сайта по какъвто и да е начин;

аз присвояване, копиране, декомпилиране или опит за откриване на изходния код на сайта или неговото съдържание;

и. използването на всеки робот, алгоритъм или други автоматизирани средства за четене на изходния код или за извличане на данни от сайта;

к. опит за тестване или сканиране на уязвимостта на която и да е система на сайта, достъп до сървъри или услуги на сайта, които не са публични, без разрешение, включително опит за намеса в работата на хостинг сървърите или сайта по какъвто и да е начин;

л. публикуване на съдържание, което възхвалява, популяризира, насърчава или подбужда към тероризъм, расизъм, ревизионизъм, ксенофобия, хомофобия, сексизъм, реч на омразата, дискриминация, трафик на хора, организирана престъпност, незаконни организации, самонараняване, самоубийство, изтезания, жестокост към животни, оправдаване на военни престъпления, сексуална експлоатация на деца и/или възрастни, култури или друго незаконно съдържание,

м. предприемането на действия, способни да увредят интересите на eMAG, пряко или косвено, по какъвто и да е начин, включително, но не само, формулиране на обидни изказвания, насочени пряко или косвено срещу eMAG, служителите на неговите представители или неговите партньори, като напр. и по отношение на ИТ системата, предоставена от eMAG, приемането на публични позиции, които могат да имат отрицателно въздействие върху eMAG или услугите, предоставяни от него;

н. използване на Сайта за всякакви незаконни или неоторизирани цели или участие в, насърчаване или популяризиране на незаконна дейност или нарушаване на този Документ, както и всяко друго поведение или дейност на Сайта, които биха могли основателно да навредят на eMAG, други Клиенти/Ползватели, Продавачи или други трети страни (като поверителност, поверителна информация или интелектуална собственост).

7.3. При основателни причини, в случай на неспазване на разпоредбите на този документ или законовите норми, eMAG си запазва правото да приложи една или повече коригиращи мерки, като например:

а. спиране или закриване на Акаунт или ограничаване по какъвто и да е друг начин на достъпа до Сайта или до функционалностите на Сайта (например в случай на повтарящи се или сериозни нарушения, като предоставяне на невярна информация при създаване на Акаунт, използване на лични данни на друго лице);

б. ограничаване или спиране на достъпа на Клиент/Ползвател до извършване на Поръчки (например в случай на често пускане на фалшиви Поръчки, които по-късно се анулират);

в. ограничаване на достъпа на Клиент/Ползвател до някои от приетите методи на плащане (например в случай на извършване на множество Поръчки, за които избраният метод на плащане се оказва, че няма достатъчно средства за изпълнение на Поръчките);

г. спиране на видимостта или изтриване на Коментари, Въпроси, Ревюта или друга публикувана информация (например, ако съдържат обиди, обидни или дискриминационни забележки, съответно в ситуация, в която не се спазва Политиката за ревюта на стоки на eMAG);

д. спиране на възможността на Клиент/Ползвател да пише Ревюта/Коментари/Въпроси или Отговори в секциите „Въпроси и отговори на клиенти“ и „Ревюта“ (например при многократни нарушения на този Документ, включително Политиката за ревюта на стоки на eMAG).

7.4. В допълнение към коригиращите мерки по-горе, eMAG може да спре обработката на уведомления или жалби, изпратени през Сайта, съгласно чл. 23.2 или на жалби, изпратени чрез вътрешната система за разглеждане на жалби срещу лица, които често изпращат уведомления, жалби или оплаквания, които са явно неоснователни или прекомерни, особено поради повтарящия им се характер (например с цел тормоз, чието съдържание не отговаря на реална ситуация и др.).

7.5. За откриване на нарушения eMAG може да използва софтуер или автоматична технология, или проверките могат да се извършват ръчно от лице. Във всяка ситуация решението относно нарушението и/или прилагането на коригираща мярка се взема от лице.

7.6. Всички примери, предоставени от eMAG в този документ, включително тези, свързани с видовете забранени действия или коригиращи мерки, са чисто примерни по своята същност. Коригиращите мерки, приети от eMAG, могат да варират според случая, в зависимост от всяка ситуация, като се адаптират към специфичните характеристики на всеки случай.

7.7. Коригиращите мерки ще бъдат пропорционални и ще вземат предвид интересите на засегнатите лица, всички релевантни факти и обстоятелства, произтичащи от наличната информация на eMAG, включително:

а. честота на нарушенията – абсолютният брой елементи на незаконно съдържание или на очевидно неоснователни уведомления или жалби, изпратени за определен период от време и относителния дял на този брой по отношение на общия брой предоставена информация или изпратени уведомления в определен интервал от време (например, в случай на 3 нарушения, извършени в рамките на 6-месечен период, ще бъдат приложени по-ограничителни коригиращи мерки, като спиране или закриване на акаунта в сравнение със случай, когато 3-те нарушения са извършени в рамките на времеви интервал от 2 години);

б. тежестта на нарушението, включително, ако е приложимо, естеството на незаконното съдържание и последиците от него (например, в случай на сериозни обвинения, като подбуждане към тероризъм, сводничество, злоупотреба и т.н., eMAG ще може да приложи по-ограничителни коригиращи мерки, като спиране или закриване на акаунта);

в. ако може да бъде идентифицирано, намерението на лицето, което е извършило нарушението (например в случай, че определени Коментари, Въпроси или Ревюта са оставени с единствената цел да навредят на имиджа на eMAG или Продавач).

7.8. Коригиращите мерки ще бъдат предприети с предварително уведомяване на лицето, върху което се прилагат. Въпреки това, в изключителни случаи, когато естеството на нарушението го изисква, eMAG може да предприеме коригиращи мерки без предварително уведомление. eMAG незабавно ще информира засегнатото лице относно:

а. коригиращата мярка и, когато е приложимо, продължителността, за която се прилага;

б. причините и фактите, които са били в основата на коригиращата мярка, включително дали тя е в резултат на доброволно действие от страна на eMAG или в резултат на уведомление, получено от eMAG;

в. в зависимост от случая, информация, от която може да се види дали е предприета коригираща мярка по отношение на незаконно съдържание, открито или идентифицирано с автоматизирани средства;

г. фактите и правното основание или съответните разпоредби на този документ, на които се основава коригиращата мярка, в зависимост от случая;

д. информация за наличните средства за защита.

Горепосочената информация няма да бъде предоставена, ако предоставянето ѝ от eMAG би представлявало нарушение или неспазване на закона или разпореждане на държавен орган, съответно ако предоставянето на информацията би попречило на разследване.

7.9. Във всеки от тези случаи засегнатото лице може да се свърже с отдела за връзки с клиенти на eMAG чрез виртуален асистент (чат в реално време), за да се информира за причините, довели до прилагането на горепосочените мерки.

8.ИЗПОЛЗВАНЕ НА ПОДИЗПЪЛНИТЕЛИ

8.1.   Продавачът има право да използва подизпълнители за изпълнението на задълженията си по договора за покупко-проджба от разстояние, сключен чрез Платформата без да е необходимо да уведоми или получи съгласието на Клиента за това. Съответният Продавач ще носи отговорност за действията на тези подизпълнители като за свои.

9.ПРАВОТО НА ИНТЕЛЕКТУАЛНА И ИНДУСТРИАЛНА СОБСТВЕНОСТ

9.1.   Съдържанието, съгласно определението в глава „Дефиниции“, включително, но не само логата, всякакви графични изображения или надписи, търговските символи, динамичните символи, текстовете и/или мултимедийното съдържание на Платформата, са изключителна собственост на еМАГ.

9.2.   еМАГ има и си запазва всички права върху интелектуалната собственост, свързани по някакъв начин с Платформата, независимо дали са негови собствени или получени чрез договорни лицензии или по какъвто и да е друг законосъобразен начин.

9.3.   Нищо в сключения между еМАГ и Клиента договор от разстояние няма да се счита като разрешение от страна на еМАГ последният да копира, разпространява, публикува, предоставя на трети лица, променя по какъвто и да е начин каквато и да е част от Съдържанието, включително но не само съдържанието на търговските марки, логата, мултимедийното съдържание на Платформата или описанията на Продуктите или Услугите, включително чрез въвеждането на каквото и да било външно за Платформата съдържание, премахването на знаците, обозначаващи правото на собственост на еМАГ върху Съдържанието. Клиентът няма право и да прехвърля, продава, разпространява материали, създадени чрез възпроизвеждане (копиране), изменение или публикуване на Съдържанието, освен с изричното съгласие на еМАГ.

9.4.   Клиентът може да копира, прехвърля и/или използва Съдържанието само за лични нетърговски цели и само в случаите, в които това не противоречи на предвиденото в настоящата глава от този Документ.

9.5.   Клиентът има право да използва Съдържанието за търговски цели единствено и само, ако е получил писменото съгласие на еМАГ за това и само за частта от Съдържанието, по начина и до степента на използването й, както и във времевите граници, за които това съгласие е дадено изрично. Всяко последващо или различно използване на Съдържанието ще се счита за нарушаване на настоящия договор между еМАГ и Клиента и за нарушаване на правата на интелектуална собственост на еМАГ, който има право да потърси отговорността на Клиента за това.

9.6.   Простото изпращане до Клиента или рефериране към Съдържанието или части от него от страна на еМАГ няма да се счита за съгласие от страна на еМАГ да позволи на Клиента да използва Съдържанието или части от него за свои цели, различни от личните му нужди, независимо от средството за комуникация, използвано от еМАГ.

9.7.   Забранена е всякаква употреба на Съдържанието за други цели освен изрично позволените в настоящите общи условия или в друго изрично писмено съгласие, дадено от еМАГ.

10.ПОРЪЧКА

10.1.     Клиентът може да прави Поръчки на Платформата чрез добавянето на желаните Стоки и/или Услуги в Моята количка за покупки, следвайки стъпките, указани в Платформата, за да завърши и изпрати съответната Поръчка.

10.2.   Всяка добавена в Моята количка Стока и/или Услуга може да бъде купена, ако е налична. Добавянето на Стока и/или Услуга в Моята количка, без Поръчката да бъде приключена не води до регистрацията на поръчката и автоматичното запазване на Стоката/Услугата.

10.3. Потвърждавайки Поръчката еМАГ потвърждава доставката само на един брой от съответната Стока в регистрираната поръчка. Останалите бройки от въпросния модел Стоки ще бъдат допълнително потвърдени или отказани в зависимост от наличните количества. Регистрирането на Поръчката не е равнозначно на нейното потвърждаване.

10.4.   Клиентът се задължава и отговаря за това всички данни, които е предоставил на еМАГ във връзка с Поръчката да са верни, пълни и точни към датата на изпращането на поръчката. Клиентът дава разрешение на еМАГ да предостави тези данни на съответния маркетплейс Продавач, когато Поръчката съдържа Стоки/Услуги на последния.

10.5.   С изпращането на поръчката Клиентът разрешава на еМАГ и/или маркетпелйс Продавача да се свърже с него пo всякакъв възможен начин, когато това се налага във връзка с направената поръчка или сключения Договор.

10.6.   Продавачът има право да откаже да изпълни (да анулира) направената от Клиента Поръчка, за което следва да уведоми Клиента. Анулирането на поръчката не влече каквато и да е отговорност или последващо задължение на някоя от страните спрямо другата във връзка с нея и съответно никоя от тях няма право да търси от другата обезщетение за анулирането й в следните случаи:

  • неприемане от страна на банката-издател на Клиента на транзакцията при онлайн плащане;
  • осъществяване на паричната трансакция, което да не доведе до постъпване на средства по сметка на Продавача при он-лайн плащания
  • предоставените от Клиента данни в Платформата са непълни и/или грешни.

10.7.   Клиентът упражнява правото си на отказ от договора слючен от разстояние в срока, предоставен от съответния Продавач, който не може да е по-кратък от законоустановения.  Този срок започва да тече от датата на сключване на Договора за услуги и от датата на получаването на купената Стока от Клиента или трето лице. Клиентът може да се свърже във връзка с отказа си от договора, сключен от разстояние с еМАГ на info@emag.bg или на посочените в Сайта телефони. Клиентът може да върне Стоката(-ите) и като попълни електронния формуляр на еМАГ тук. В този случай, куриер, изпратен от еМАГ, ще вземе Стоките от адреса, посочен от Клиента. За повече информация посетете инфо страницата на Сайта тук.Всяко връщане на Стока, купена от еМАГ, за което не се използва електронния формуляр на Сайта, е за сметка на Клиента. Условията за връщането на Стоки на маркетплейс Продавачите са различни и са уредени и достъпни в инфо страницата на всеки търговец.

10.8. Продавачът се задължава да възстанови платената цена на Договора, сключен от разстояние, от който Клиентът се е отказал в рамките на 14 (четиринадесет) дни от датата, на която е получил доказателство от Клиента, че последният е върнал съответната Стока. Сумата ще бъде възстановена както следва без това да доведе до някакви допълнителни разходи за Клиента като се използва същото платежно средство, използвано от Клиента при първоначалната трансакция, освен ако Клиентът не е изразил изричното си съгласие за използване на друго платежно средство.

10.9.   Продавачът има право да забави възстановяването на сумата в случаите на отказ от сключен Договор до получаването на продадените Стоки или до получаването на доказателство, че са били изпратени, в случай, че не е предложил да вземе сам Стоките, което от двете събития настъпи по-рано.

10.10. Право на отказ от сключения договор от разстояние и връщане на стока имат само Клиентите, които са потребители по смисъла на Закона за защита на потребителите по отношение на стоките, предлагани от Marketplace Продавачите и всички Клиенти по отношение на стоките, предлагани от еМАГ, при положение, че са изпълнени следните условия (1) когато е поръчана повече от една бройка от дадена марка и модел стока, опаковката само на един продукт е била разпечатана, а останалите бъдат върнати на Продавача запечатани; (2) когато поръчката е на продукти, купени в пакет на пакетна цена, то ще бъдат върнати всички продукти, от които се състои пакетът; (3) когато продуктът / Поръчката е бил получен с подарък, съпътстващи продукти, въпросния подарък или съпътстващи продукти също ще бъдат върнати.

10.11. Със създаването на Акаунт Клиентът има възможност да използва секция (раздел), наречена „Любими“, в която може да създава Списъци. Тези списъци могат да бъдат публични или лични. Публичните списъци ще бъдат видими за всички трети лица, с които Клиентът ги е споделил в социалните мрежи, както и за всички Клиенти с Акаунти в Платформата. Личните списъци ще са видими единствено за Клиента, който ги е създал. Клиентът сам ще определя кои списъци ще са публични и кои лични. Той може да сменя статута на всеки Списък по всяко време.

11.СТОКИ/УСЛУГИ, ЗА КОИТО КЛИЕНТЪТ НЯМА ПРАВО НА ОТКАЗ

11.1.   Клиентът няма право да се откаже от сключения Договор в следните случаи:

  • при предоставяне на услуги, при които услугата е предоставена напълно и изпълнението й е започнало с изричното предварително съгласие на Клиента и потвърждение от негова страна, че знае, че ще загуби правото си на отказ, след като договорът бъде изпълнен изцяло от Продавача;
  • при доставка на стоки или услуги, чиято цена зависи от колебанията на финансовия пазар, които не могат да бъдат контролирани от Продавача и които могат да настъпят по време на срока за упражняване правото на отказ;
  • при доставка на стоки, изработени по поръчка на Клиента или съобразно неговите индивидуални изисквания;
  • при доставка на стоки, които поради своето естество могат да влошат качеството си или имат кратък срок на годност;
  • при доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето;
  • при доставка на стоки, които след като са били доставени и поради естество им са се смесили с други стоки, от които не могат да бъдат отделени;
  • при доставка на запечатани звукозаписи или видеозаписи или запечатан компютърен софтуер, които са разпечатани след доставката;
  • при предоставяне на цифрово съдържание, което не се доставя на материален носител, когато изпълнението е започнало с изричното съгласие на Клиента, който е потвърдил, че знае, че по този начин ще загуби правото си на отказ.

12.ПОВЕРИТЕЛНОСТ

12.1.   Клиентът се съгласява, че като предоставя каквито и да е свои лични или други данни на еМАГ, той се съгласява, че те могат да бъдат използвани от последния за следните цели от еМАГ: (1) поддържане на акаунта на Клиента, включително регистриране на поръчки, изпращане на поръчани продукти, осъществяване на поръчаните услуги, фактуриране, разрешаване на спорове с Клиенти по повод техните Поръчки или разглеждане на исканията им; (2) изпращане на Търговски съобщения, периодични уведомления по и-мейл или чрез SMS; (3) осъществяване на пазарни проучвания, проследяване и наблюдение на продажбите и клиентското/потребителското поведение.

12.2.   Клиентът се съгласява да предостави на еМАГ неограничен по обем и време достъп върху всякакви материали и информация, които изпраща на Продавача чрез или във връзка със Платформата, назависимо дали е направил Поръчка и осъществил сделка през Платформата. еМАГ има правото да използва, възпроизвежда, публикува, променя, предава и разпространява тази информация или материали. Клиентът изрично се съгласява, че еМАГ може свободно да използва и обработва за свои цели идеите, концепциите или ноу-хауто, които Клиентът му е предоставил по какъвто и да е начин през или във връзка със Платформата или действията/бездействията, които Клиентът е осъществил през или във връзка със Платформата. еМАГ няма задължение да пази така получената информация като поверителна, доколкото това не му се вменява в задължение от действащото законодателство.

12.3.   С предоставянето на свои данни на еМАГ (включително електронен адрес) Клиентът дава изричното си съгласие с него да се свързват еМАГ или трети лица, които са куриери, Marketplace търговци, партньори на еМАГ и са доставчици на маркетинг услуги, държавни, общински или неправителствени агенции или дружества от сферата на застраховките или финансовите услуги, когато това е предвидено от конкретното законодателство, както и други дружества, с които еМАГ може да разработи общи програми за офертиране на Стоките и/или Услугите на пазара и др.

  1. 13. ТЪРГОВСКИ СЪОБЩЕНИЯ

13.1.   В момента, в който Клиентът си създаде акаунт в Платформата, има възможността да изрази съгласието си за получаване на Търоговски съобщения.

13.2.   Клиентът може да се откаже си от съгласието си, дадено на Продавача за получаване на Търговски съобщения, който отказ може да изрази по всяко време, като промени настройките в Акаунта си в „Моите абонаменти“ или като се свърже с Продавача.

13.3.   Отказът за получаване на Търговски съобщения не означава автоматичен отказ от даденото съгласие за сключване на настоящия договор.

13.4. След добавянето на Стоки или Услуги в следната секция в Акаунта:

13.4.1. „Моята количка“, Продавачът ще уведомява Клиента /Потребителя относно:

  • Промяна на цената на Стоките или Услугите в секцията „Моята количка“
  • Препоръки за Стоки, които са подобни на тези, добавени в секцията „Моята количка“
  • Наличието на Стоки в секцията „Моята количка“

13.4.2. „Любими“, Продавачът ще уведомява Клиентът / Потребителят относно:

  • Промяна на цената на Стоките или Услугите, добавени в секцията „Любими“
  • препоръки за Стоки или Услуги, подобни на тези, добавени в секцията „Любими“
  • Наличност на Стоки

13.4. След покупката на Стока или Услуга, еМАГ ще изпрати на Клиента търговски съобщения относно:

  • Предложения за Стоки или Услуги, препоръчвани да бъдат използдвани заедно с купената Стока или Услуга

Клиентът може да се отпише по всяко време от получаването на Търговски съобщения съгласно чл. 13.2 по-горе като кликне върху линка за отписване, публикуван в търговските съобщения, получени от еМАГ или като се свърже с еМАГ за тази цел.

Освен това ние може да използваме Вашите данни за пазарни и потребителски проучвания. Ние не използваме данните, събани в контекста на пазарни и потребителски проучвания за рекламни цели. Детайлна информация (особено относно оценката на публикациите Ви) може да намерите в контекста на съответното проучване или на мястото, където правите публикациите си.  Вашите отговори на потребителските проучвания не се изпращат на трети страни, нито се публикуват. Може да възразите срещу използването на данните Ви за пазарни проучвания по всяко време безплатно чрез кликане на линка за отписване, публикуван във всяко съобщение или като се свържете с еМАГ.

14.ФАКТУРИРАНЕ – ПЛАЩАНЕ

14.1.   Цените на Стоките и Услугите, обявени в Платформата, са крайни и включват ДДС, както и всички други данъци и такси, предвидени в действащото българско законодателство.

14.2.   Цената, начинът на плащане и срокът за плащане при издаване на фактури са посочени във всяка Поръчка. Поръчки на продукти, предлагани от еМАГ на обща стойност над 5000 лв. на ден няма да могат да се плащат при доставката, а следва да се заплатят предварително по банков път или чрез банкова карта.

14.3.   Клиентът е длъжен да предостави цялата необходима информация за издаването на фактурата в съответствие с действащото българско законодателство.

14.4.   Продавачът ще издаде на Клиента фактура за поръчаните и доставени Стоки / предоставени Услуги въз основа на инфомацията, предоставена от Клиента.

14.5.   еМАГ издава фактура за всяко плащане по Поръчка, чрез която Клиентът си е купил Стока и/или Услуга, предлагана на Платформата от еМАГ. Клиентът е съласен да получава такава фактура по електронен път чрез качването й в Акаунта му. В случай, че тези платежни документи не са достъпни за повече от 48 часа (четиридесет и осем) часа в Акаунта, молим да ни уведомите на имейл адреса: info@emag.bg.

14.6.   еМАГ не издава и не праща фактури за покупки или други плащания, свързани с покупки на Стоки и/или Услуги, предлагани от Marketplace Продавачите, които имат задължението да правят това съгласно действащото българско законодателство.

14.7.   С цел правилното съставяне на фактурата за съответната Поръчка, Клиентът/Потребителят е длъжен непрекъснато да актуализира данните в акаунта си. Той е длъжен да прегледа информацията, посочена в съответната Поръчка, за да се убеди, че тя е пълна, вярна и точна.

14.8.   Клиентът ще разполага със запис на издадените му от еМАГ фактури в Акаунта си, като може да ги съхрани или архивира във всеки един момент.

14.9. (1) Плащането с 1 клик е бърз начин за плащане през мобилното приложение на еМАГ или сайта emag.bg чрез дебитна или кредитна карта, което се извършва само с един клик чрез помоща на Token-а на картата без да има нужда от въвеждане на данни на картата при всяка транзакция.

(2) Методът “Плащане с 1 клик” може да се активира по всяко време, след като създадеш своя акаунт, при регистрирането на нова поръчка или след получаване на потвърждение за регистрирана поръчка.

(3) Клиентът може да активира опцията „Плащане с 1 клик“ по всяко време през секцията „Моите карти“ в акаунта си, избирайки бутона „Запази картата“. В този момент той се пренасочва към страница на PayU, където може да попълни изискваните данни на картата си. След попълването им PayU валидира картата при банката издател на картата. След валидиране на съответната банкова карта, опцията „Плащане с 1 клик“ се активира автоматично, като се получава Token (криптиран, уникален код), който да бъде използван при използване на услугата „Плащане с 1 клик“.

(4) Клиентът може да активира опцията „Плащане с 1 клик“ към момента, в който той прави поръчка и избере плащане чрез дебитна или кредитна карта, след което избере да активира тази опция. Процесът на активация е същия, като описания в ал. 2, като след завършването му Клиентът плаща, съответно завършва Поръчката. След потвърждението за плащане, Клиентът може да използва картата си отново чрез Token-а.

(5)  Клиент може да активира опцията „Плащане с 1 клик“, ако е направил Поръчка, избрал е плащане чрез дебитна или кредитна карта, но не е активирал „Плащане с 1 клик“. След получаване на потвърждението за извършено плащане Клиентът ще получи възможността да запази данните на банковата си карта по гореописания начин. След това Клиентът ще може да използва картата си за бъдещи плащания, използвайки Token-а.

(6) Клиент с активна опция за “Плащане с 1 клик” няма да има нужда да попълва всеки път данните на своята карта. С въвеждането на данните на картата си Клиентът потвърждава, че е бил информиран и е съгласен с условията за ползване на Платформата по отношение на “Плащане с 1 клик”, както и изричното си съгласие тези данни да бъдат използвани чрез Token-а за следващи транзакции.

(7) На Клиентите, които опцията „Плащане с 1 клик“ се препоръчва да не остават вписани в сайтове, които посещават (независимо дали ги посещават често или не), както и да не задават автоматично вписване в каквото и да е устройство (мобилно или не) като без изброяването да е изчерпателно: стационарни компютри, преносими компютри, мобилни телефони, таблети и др., за да може да се ограничи достъпа до техния Акаунт.

(8) Клиентът може да въведе данните на повече от една свои дебитни или кредитни карти за плащане, за които може да се активира опцията “Плащане с 1 клик”. Данните на всяка карта ще бъдат свързани с различен Token. Клиентътт може по всяко време да изтрие всеки Token за всяка карта. Също така Клиентът може по всяко време да изтрие всеки един Token като деактивира услугата “Плащане с 1 клик” от своя акаунт в Платформата в секцията „Моите поръчки“. Тези действия ще доведат до невъзможност Клиентът да ползва услугата „Плащане с 1 клик“ до евентуалната й нова активация по гореописаните начини.

(9) Данните за платежните карти на Клиента няма да бъдат достъпни за еМАГ, нито ще бъдат съхранявани от еМАГ, а само от издателя на съответната платежна карта или от друг субект, упълномощен да предоставя услуги за съхранение на идентификационни данни на картата.

(10) Упълномощеният субект за предоставяне на услуги по съхранение на картови данни е PayU SA, дружество, учредено и опериращо съгласно полското законодателство, вписано в Търговския регистър в Poznań-Nowe Miasto I Wilda w Poznaniu под регистрационен номер 0000274399, със седалище и адрес на управление в 182 Grunwaldzka, 60-166 Poznan, Полша.

(11) В определени случаи, за да се запази сигурността на Транзакциите, Клиентът ще трябва да разреши плащането чрез повторно въвеждане на паролата на картата или използването на пръстови отпечатъци за мобилни терминали, които имат тази функция.

(12) От съображения за сигурност при извършване на Транзакции, Клиентът се съветва да не влиза в Сайта и да задава автоматична опция за влизане в мобилните устройства. Разкриването на парола на картова сметка е забранено и се препоръчва да се използва сложна парола (например поне осем знака, включително големи букви, малки букви, цифри и специални символи).

(13) Клиентът може да въвежда данните на няколко карти, които притежава, за които може да се активира опцията „Плащане с 1 клик”, с един свързан Token на платежна карта. Също така, той може по всяко време да изтрие запазената карта, което ще прекрати достъпа му до услугата „Плащане с 1 клик”.

(14) В случай, че в акаунта на Клиента има запаметени повече от един адрес, доставката ще бъде изпратена на този, който е посочен като основен.

15.ДОСТАВКА НА СТОКИ

15.1.   Продавачът се задължава да доставя поръчаните и купени Стоки сам или чрез куриерска фирма до адрес, посочен от Клиента, до който адрес следва да има лесен достъп с товарен автомобил, или в офис на куриерската фирма, в зависимост от избора на Клиента. В случаите на доставка до врата Клиентът трябва да посочи етажа, до който продуктите следва да бъдат доставени в полето за адреса в електронния формуляр на emag.bg, определено за това. В противен случай, доставаката ще бъде извършена до сградата, посочена като адрес за доставка, ако има достъп до сградата с товарен автомобил.

15.2.   Продавачът ще осигури подходящото опаковане на Стоките и изпращането на съпътстващите документи. Ако по някаква случайност в пратката не се съдържа необходим към поръчания продукт документ, то моля да се свържете с нас на имейл info@emag.bg и ние ще направим всичко възможно, за да Ви го осигурим възможно най-бързо.

15.3.   (1) еМАГ ще извършва доставката на Стоките и предоставянето на Услугите само на територията на България.

(2) Условията на доставката за продуктите, предлагани от еМАГ се намират на инфо страницата на Платформата „Доставка на поръчките“.

(3) Условията и цената на доставка на стоките на Marketplace Продавач ще бъде доведена до знанието на Клиентите в съотвентата страница на всеки такъв търговец в Платформата, която е достъпна чрез активното му наименование в текста “Предлаган и с доставка от …” под всяка Стока.

(4) Цената на доставката, когато има такава, ще е видна след като желания Продукт(-и) се постави в количката.

(5)  В случай, че избраният метод на доставка е до автоматизирано шкафче EasyBox, т.е. услугата за доставка се предоставя от еМАГ директно на Клиента, то последният съгласявайки се с настоящите условия за ползване на Платформата, се съгласява и с условията на еМАГ за предоставяне на пощенски услуги, които може да намерите тук. еМАГ издава фактура за цената на доставката, включително и когато доставеният продукт е на друг Продавач. Автоматизираното шкафче представлява метална конструкция, снабдена с компютърна система, която позволява лесното и безопасно поставяне на пратки в нея и взимането им.

  1. 16. ГАРАНЦИИ

16.1.   Продавачът предлага всички Стоки на Платформата с гаранция за съответствие на стоката с Договора в съответствие с действащото законодателство. Изключение правят някои категории стоки, които поради естеството си не могат да имат гаранция. Всеки продавач е самостоятелно отговорен за съответствието на предлаганата от него Стока/ Услуга със сключения Договор.

16.2.   По отношение на Стоките, които са продадени и доставени от еМАГ, гаранционните сертификати са издадени от производителя или са издадени от еМАГ. За всички продадени продукти с гаранция, еМАГ осигурява услугата “Pick-up & Return”, която означава безплатното вземане и обратна доставка на Стоките.

16.3.   По отношение на стоките, продавани и доставяни от Marketplace Продавачите, чрез Платформата, Клиентът следва да получи при доставката на всяка Стока, която има гаранция, гаранционен сертификат с всички детайли на сервизния център, който осигурява поправката в гаранционния срок. Гаранцията на Стоките, които са закупени от Marketplace Продавачите през еМАГ, е осигурена от оторизирания сервиз, който е обозначен от Продавача. Marketplace Продавачите са единствено и самостоятелно отговорни за наличието на законово изискваната документация, която следва да придружава купените от тях Стоки, както и за осигуряването на гаранционен сервиз.

16.4.   Гаранционните сертификати, издадени от самия еМАГ, ще се изпращат на Клиента в електронен формат на посочения от Клиента и-мейл адрес и чрез добавянето им в акаунта на Клиента. В последния случай Клиентът ще разполага със запис в Акаунта си на издадените му от еМАГ гаранционни сертификати, като може да ги запамети или архивира във всеки един момент.

16.5.   Клиентът е длъжен да актуализира регулярно данните в Акаунта си и да ги преглежда преди всяка поръчка, тъй като Продавачът ще ги използва при попълването и издаването на гаранционния сертификат.

16.6. Условията за ползване, манипулация и транспортиране на един разопакован продукт са същите, както на опакованите продукти от производителя и се ползват със същите предимства освен, ако не е посочено друго в страницата на Стоката.

16.7. Поправката/ремонтът на Стоки извън гаранционния срок или в рамките на този срок, но при положение, че задължението на Продавача да приведе стоката в съответствие с Договора за прождаба е отпаднало на каквото и да е основание, подлежи на заплащане от страна на Клиента и се извършва в срок, уговорен между страните.

17.ПРЕХВЪРЛЯНЕ НА СОБСТВЕНОСТТА

17.1.   Собствеността на Стоките ще бъде прехвърлена от Продавача с предаването им на Клиента, след извършване на плащането от негова страна. Предаването на Стоката ще се удостоверява с подписа на Клиента на транспортния документ, предоставен от куриера.

  1. 18. ПИСАНЕ НА РЕВЮТА, КОМЕНТАРИ, ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ

18.1. Клиентите/Ползвателите имат възможност да пишат Ревюта, Коментари, Въпроси и Отговори относно Стоките и Услугите, продавани на Сайта. За повече подробности относно писането на ревюта, коментари, въпроси и отговори, типовете ревюта/оценки, принципите на модериране на сайта, моля, вижте Политиката за ревюта на стоки на eMAG тук.

  • .

18.2. В случай, че еМАГ констатира многократно нарушение на настоящите Условия за полазване, то той си запазва правото да ограничи възможността на Клиента да публикува Ревюта/Коментарии/Въпроси и Отговори в раздела „Въпроси и Отговори на клиенти” и „Ревюта”.

18.3. Относно рекламации и оплаквания, свързани с купената Стока и/или Услуга, Клиентите имат на разположение формуляра за оплаквания тук. Всеки Клиент може да направи своята рекламация и като попълни стандартния формуляр за улесняване упражняването на правото на отказ съгласно Закона за защита на потребителите и го изпрати по и-мейл. Формулярът може да копирате от тук:

СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВАНЕ ПРАВО НА ОТКАЗ

До ………………………

/името на търговеца/

……………………………………………………………………..

/адрес, ЕИК/

С настоящото уведомявам, че се отказвам от сключения от мен договор за покупка на следните стоки/услуги:

…………………………………………………. /описание на продукта/

Стоката е поръчана на ………………….

Стоката е получена на …………………. /посочва се датата на получаване от потребителя/

………………………………………………………………………../име на потребителя/

гр./с……………………………………………………………. /адрес на потребителя/

……………….                                                                             …………………………….

/Дата/                                                                                 /подпис на потребителя/

19.ОТГОВОРНОСТ

19.1. eMAG предлага услугите на информационното общество в рамките на сайта. По-конкретно, Сайтът предоставя на Ползватели/Клиенти специфични цифрови инструменти за събиране/показване на оферти за Стоки и Услуги и сключване на сделки с Продавачи. Нито една от функционалностите на сайта не може да бъде приравнена със знание на eMAG за Съдържанието, предоставено от Ползватели/Клиенти/Продавачи (с изключение на случая, когато Продавачът е самият eMAG).

19.2. Ако Съдържанието нарушава закон или този Документ, eMAG ще предприеме действията, описани подробно в този Документ, за да открие и премахне Съдържанието чрез прилагане на подходящи коригиращи мерки.

19.3. eMAG не носи отговорност за поведението на Ползватели/Клиенти /Продавачи или което и да е друго лице на Сайта, за тяхното Съдържание на Сайта или за неправилното изпълнение на договорите за продажба и транзакциите, извършени чрез Сайта, както и за последствията на действията, извършени от Ползватели/Клиенти /Продавачи или от трети страни, които нарушават разпоредбите на този Документ и приложимите нормативни актове, ако, въпреки упражняването на необходимата грижа, eMAG не е знаел или не е могъл да знае за незаконността на техните действия/бездействия и поради тази причина не е предприел незабавни мерки за отстраняване на нарушението или последиците от него. В същото време eMAG не носи отговорност за качеството, безопасността и законността на Стоките или Услугите, продавани на Сайта от други Продавачи, възможността на Продавачите да продават, платежоспособността на Клиентите, както и за верността и точността на предоставените от тях данни на Сайта (например офертите относно Стоки или Услуги, Ревюта/Коментари/Въпроси/Отговори, кореспонденции като част от дискусии през Сайта или във връзка с транзакции, извършени през Сайта и др. ).

20.ОБРАБОТКА НА ЛИЧНИ ДАННИ

20.1. Моля, имайте предвид, че за достъп и използване на сайта вашите лични данни се обработват от eMAG в съответствие със собствената му Политика за поверителност, достъпна тук и която е неразделна част от този документ.

20.2. Освен това, в случай че станете Клиент и Продавачът на закупените Стоки/Услуги не е eMAG, а един от търговците на Marketplace, Вашите лични данни също ще бъдат обработвани от него, в съответствие с неговата собствена политика за поверителност. В тази връзка уебсайтът eMAG ясно информира в интерфейса, предназначен за Стоката и/или Услугата, които ще бъдат закупени, кое е лицето, което има статут на Продавач, с текста „Предлаган и с доставка от:“. Когато влезете в този раздел, ще можете да се запознаете с повече подробности относно политиките на Продавача.

20.3. Моля, прегледайте политиката за защита на лични данни, която е част от този Документ и може да видите тук.

  1. ИЗПОЛЗВАНЕ НА БИСКВИТКИ

Моля, прегледайте политиката за използване на бисквитки, която е част от този Документ и може да видите тук.

22.ФОРСМАЖОРНИ ОБСТОЯТЕЛСТВА

22.1.     Нито една от страните няма да носи отговорност за неизпълнението на договорните си задължения, ако подобно неизпълнение се дължи на форсмажорно обстоятелство. Форсмажорно обстоятелство е непредвидимо събитие, извън контрола на страните, което не може да бъде избегнато.

22.2.   Ако в срок от 14 (четиринадесет) дни от датата на съответното събитие, то не спре, всяка от страните има правото да уведоми другата страна, че прекратява Договора без да дължи на другата обезщетения за каквито и да е евентуално претърпени вреди.

  1. 23. ПРИЛОЖИМО ПРАВО – ЮРИСДИКЦИЯ. СИГНАЛИ И ЖАЛБИ.ВЪТРЕШНА СИСТЕМА ЗА РАЗГЛЕЖДАНЕ НА ЖАЛБИ.АЛТЕРНАТИВНО РЕШАВАНЕ НА СПОРОВЕ.

23.1. За сигнали или жалби, свързани със закупената Стока и/или Услуга, функционалностите на Сайта или незаконно съдържание, Клиентите/Ползвателите или други заинтересовани лица имат на разположение по всяко време възможността да подадат съответната жалба чрез формата за контакт, налична на Сайта: https://www.emag.bg/contact-form . За да подадете уведомление или жалба е необходимо да попълните съответния формуляр, включително всички полета, посочени като задължителни. eMAG ще информира лицето, което е подало уведомление или жалба, за приемането ѝ и, когато е приложимо, за взетото решение, при условие че са предоставени данни за контакт. Максималният срок за разглеждане на жалби или уведомления е 30 календарни дни от датата на тяхното получаване.

Ако Клиентите/Ползвателите или други заинтересовани лица:

  • не получите отговор от Продавача след изтичане на 30 дни; или
  • получите отговор от Продавача след този срок; или
  • сте недоволни от начина, по който уведомлението/жалбата е била обработена от Продавача;

може да обжалват чрез алтернативните процедури за решаване на спорове съгласно разпоредбите на Законът за защита на потребителите и впоследствие пред компетентните съдилища .

23.2. За жалби относно коригиращи мерки, предприети от eMAG съгласно този Документ на клиент/ползвател, в допълнение към алтернативните процедури за решаване на спорове съгласно разпоредбите на Законът за защита на потребителите и впоследствие към компетентните съдилища, eMAG предоставя вътрешна система за разглеждане на жалби, достъпна чрез формата за контакт, наличен на сайта: https://www.emag.bg/contact-form. Жалби могат да бъдат подавани в рамките на максимум 6 месеца от съобщаването на решението относно коригиращите мерки от eMAG. Повече подробности за функционирането на тази вътрешна система можете да намерите в раздел „Акт за цифровите услуги”

23.3. Приложимо към настоящия договор е българското законодателстово. Приемайки настоящите общи условия, Клиентът разбира и се съгласява, че еМАГ може да прехвърли всички свои права и задължения, възникнали на основание на Документа, на друго дружество или трето лице, което е част от фирмената група на еМАГ. Евентуалните спорове, възникнали между eMAG и Kлиенти, ще се разрешат по взаимно съгласиe или ако това е невъзможно, споровете ще бъдат решавани пред компетентните български съдилища. Договорите за покупко-проджаба, сключени между Клиент и Marketplace Продавач през Платформата се решават от компетентния български съд в съответствие с българското законодателство, освен ако страните не са уговорили друго.

23.4. Информация за сигнали по Закона за защита на лицата, подаващи сигнали или публично оповестяващи информация за нарушения може да намерите тук.

  1. СИСТЕМА ЗА ПРЕПОРЪКИ

24.1. За класифицирането, подреждането, сортирането и показването на информация, включително Стоки и Услуги на Сайта, в резултат на търсене или по подразбиране, Сайтът използва определени алгоритми, които определят показването по непроизволен начин. В случай на Кампании, редът, в който Стоките се показват на Сайта, се установява въз основа на няколко критерия, като намаление на цената, наличност, потребителски интерес. По време на Кампания офертите могат да променят позициите си в сравнение с тези, които са имали в началото на Кампанията, в зависимост от тяхното представяне. Системата за препоръки, използвана на Сайта, работи въз основа на някои основни параметри, които могат да бъдат прегледани в Ръководството за системата за препоръки и промотирането в платформата на eMAG. В случай на търсене в сайта, информацията се показва на базата на алгоритъма на търсене.

  1. 25. ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ЕКОДИЗАЙН ПРИЛОЖИМИ ЗА ПЕРАЛНИТЕ МАШИНИ ЗА ДОМАШНА УПОТРЕБА

25.4.   Приложение IV от Регламент (ЕС) № 1015/2010 на Комисията от 10 ноември 2010 за прилагане на Директива 2009/125/CE на Европейския Парламент относно изискванията за екодизайн приложими за пералните машини за домашна употреба.

25.5.   Референтни стойности

Към датата на влизане в действие на настоящия регламент, най-високата технология достъпна на пазара за перални машини за домашна употреба, по отношение на енергииния раход, ефективност на прането и шумовите емисии предадени по въздуха по време на пране/изцеждане чрез жентрофугиране на стандартната програма от 60 градуса за памучно пране, с пълно зареждане е идентифицирана както следва (*) :

25.5.1. Перални машини за домашна употреба с номинален капацитет от 3 kg:

(a) енергиен разход: 0,57 kWh/цикъл (или 0,19 kWh/kg), което отговаря на един общ годишен разход на енергия от 117,84 kWh/година, от който 105,34 kWh/година за 220 цикъла и от 12,5 kWh/година при режимите с ниска консумация на енергия;

(b) разход на вода: 39 литра/цикъл, т.е 8 580 литра/година за 220 цикъла;

(c) индекс на ефективността на пране: 1,03 ≥ I w > 1,00;

(d) шумовите емисии предавани по въздуха по време на прането/изцеждането чрез центрофугиране (900 rpm): не са налични.

25.5.2. Перални машини за домашна употреба с номинален капацитет от 3,5 kg:

(a) енергиен разход: 0,66 kWh/цикъл (или 0,19 kWh/kg), което съответства с общ годишен разход на енергия от 134,50 kWh/год., от който 122,00 kWh/год за 220 цикъла и 12,5 kWh/год. при режимите за икономичен разход на енергия;

(b) разход на вода: 39 литра/цикъл, т.е. 8 580 литра/година за 220 цикъла;

(c) индекс за ефективност на пране: I w от 1,03;

(d) шумовите емисии предавани по въздуха по време на прането/изцеждането чрез центрофугиране (1 100 rpm): не са налични.

25.5.3. Перални машини за домашна употреба с номинален капацитет от 4,5 kg:

(a) енергиен разход: 0,76 kWh/цикъл (или 0,17 kWh/kg), което съответства с общ годишен разход на енергия от 152,95 kWh/година, от който 140,45 kWh/година за 220 цикъла и 12,5 kWh/година при режимите за икономичен разход на енергия;

(b) разход на вода: 40 литра/цикъл, т.е. 8 800 литра/година за 220 цикъла;

(c) индекс за ефективност на пране: I w от 1,03;

(d) шумовите емисии предавани по въздуха по време на прането/изцеждането чрез центрофугиране (1 000 rpm): 55/70 dB(A) re 1pW.

25.5.4. Перални машини за домашна употреба с номинален капацитет от 5 kg:

(a) енергиен разход: 0,850 kWh/цикъл (или 0,17 kWh/kg), което съответства с общ годишен разход на енергия от 169,60 kWh/година, от който 157,08 kWh/ година за 220 цикъла и 12,5 kWh/година при режимите за икономичен разход на енергия;

(b) разход на вода: 39 литри/цикъл, т.е. 8 580 литри/година за 220 цикъла;

(c) индекс за ефективност на пране: I w от 1,03;

(d) шумовите емисии предавани по въздуха по време на прането/изцеждането чрез центрофугиране (1 200 rpm): 53/73 dB(A) re 1pW.

25.5.5 Перални машини за домашна употреба с номинален капацитет от 6 kg:

(a) енергиен разход: 0,90 kWh/ciclu (sau 0,15 kWh/kg), което съответства с общ годишен разход на енергия от 178,82 kWh/ година, от който 166,32 kWh/ година за 220 цикъла и 12,5 kWh/ година при режимите за икономичен разход на енергия;

(b) разход на вода: 37 литри/цикъл, т.е. 8 140 литъра/ година за 220 цикъла;

(c) индекс за ефективност на пране: I w от 1,03;

(d) шумовите емисии предавани по въздуха по време на прането/изцеждането чрез центрофугиране (1 600 rpm): не е налично.

25.5.6. Перални машини за домашна употреба с номинален капацитет от 7 kg:

(a) енергиен разход: 1,05 kWh/ciclu (sau 0,15 kWh/kg), което съответства с общ годишен разход на енергия от 201,00 kWh/ година, от който 188,50 kWh/ година за 220 цикъла и 12,5 kWh/ година при режимите за икономичен разход на енергия;

(b) разход на вода: 43 литри/цикъл, т.е. 9 460 litri/ година pentru 220 de cicluri;

(c индекс за ефективност на пране: I w от 1,03;

(d) шумовите емисии предавани по въздуха по време на прането/изцеждането чрез центрофугиране (1 000 rpm): 57/73 dB(A) re 1pW;

(e) шумовите емисии предавани по въздуха по време на прането/изцеждането чрез центрофугиране (1 400 rpm): 59/76 dB(A) re 1pW;

(f) шумовите емисии предавани по въздуха по време на прането/изцеждането чрез центрофугиране (1 200 rpm): 48/62 dB(A) re 1pW (за вградените перални машини за домашна употреба).

25.5.7. Перални машини за домашна употреба с номинален капацитет от 8 kg:

(a) енергиен разход: 1,200 kWh/цикъл (или 0,15 kWh/kg), което съответства с общ годишен разход на енергия от 234,26 kWh/ година, от който 221,76 kWh/ година за 220 цикъла и 12,5 kWh/ година при режимите за икономичен разход на енергия;

(b) разход на вода: 56 литри/цикъл, т.е. 12 320 литри/ година за 220 цикъла;

(c) индекс за ефективност на пране: I w de 1,03;

(d) шумовите емисии предавани по въздуха по време на прането/изцеждането чрез центрофугиране (1 400 rpm): 54/71 dB(A) re 1pW;

(e) шумовите емисии предавани по въздуха по време на прането/изцеждането чрез центрофугиране (1 600 rpm): 54/74 dB(A) re 1pW.

26.ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ЕКОДИЗАЙН ПРИЛОЖИМИ НА СЪДОМИЯЛНИТЕ МАШИНИ ЗА ДОМАШНА УПОТРЕБА

26.1.   Приложение IV от Регламент (ЕС) № 1016/2010 на комисията от 10 ноември 2010 за прилагане на Директива 2009/125/CE на Европейскя Парламент и на Съвета относно изискванията за екодизайн приложими за съдомиялните машини.

26.2.   Референтни стойности

Към датата на влизане в действие на настоящия регламент, най-високата технология достъпна на пазара за миялни машини за домашна употреба, по отношение на енергииния раход, ефективност на миенето и шумовите емисии предадени по въздуха по време на миене/изсушаване, на шумовите емисии е идентифицирана както следва:

26.1. Миялни машини за домашна упореба за 15 комплекта (вграден модел):

(a) енергиен разход: 0,88 kWh/цикъл, което отговаря на годишен разход на енергия от 268,9 kWh/година, от който 246,4 kWh/ година за 280 цикъла на миене и 12,5 kWh/година при режимите за икономичен разход на енергия;

(b) разход на вода: 10 литри/цикъл, т.е. 2 800 литри на година за 280 цикъла;

(c) индекс за ефективност на миенето: I C > 1,12;

(d) индекс за ефективност на сушене: I D > 1,08;

(e) шумови емисии предавани по въздуха: 45 dB(A) re 1pW.

26.2.2 Миялни машини за домашна упореба за 14 комплекта (компактен вграден модел):

(a) енергиен разход: 0,83 kWh/ цикъл, което отговаря на годишен разход на енергия от 244,9 kWh/ година, din care 232,4 kWh/ година pentru 280 цикъла на миене и 12,5 kWh/година при режимите за икономичен разход на енергия;

(b) разход на вода: 10 литри/цикъл, т.е. 2 800 литри/ година за 280 цикъла;

(c) индекс за ефективност на миенето: I C > 1,12;

(d) индекс за ефективност на сушене: I D > 1,08;

(e) шумови емисии предавани по въздуха: 41 dB(A) re 1pW.

26.2.3. Миялни машини за домашна упореба за 13 комплекта (компактен вграден модел):

(a) енергиен разход: 0,83 kWh/ цикъл, което отговаря на годишен разход на енергия от 244,9 kWh/година, от който 232,4 kWh/ година за 280 цикъла на миене и12,5 kWh/ година при режимите за икономичен разход на енергия;

(b) разход на вода: 10 литри/цикъл, т.е. 2 800 литри/ година за 280 цикъла;

(c) индекс за ефективност на миенето: I C > 1,12;

(d) индекс за ефективност на сушене: I D > 1,08;

(e) шумови емисии предавани по въздуха: 42 dB(A) re 1pW.

26.2.4. Миялни машини за домашна упореба за 12 комплекта (компактен вграден модел):

(a) енергиен разход: 0,950 kWh/ цикъл, което отговаря на годишен разход на енергия от 278,5 kWh/година, от който 266 kWh/година за 280 цикли на миене и 12,5 kWh/година при режимите за икономичен разход на енергия

(b) разход на вода: 9 литри/цикъл, т.е 2 520 литри/година за 280 цикъла;

(c) индекс за ефективност на миенето: I C > 1,12;

(d) индекс за ефективност на сушене: I D > 1,08;

(e) шумови емисии предавани по въздуха: 41 dB(A) re 1pW.

26.2.5. Миялни машини за домашна упореба за 9 комплекта (вграден модел)

(a) енергиен разход: 0,800 kWh/ цикъл, което отговаря на годишен разход на енергия от 236,5 kWh/година, от който 224 kWh/ година за 280 цикъла за миене и 12,5 kWh/ година при режимите за икономичен разход на енергия;

(b) разход на вода: 9 литри/цикъл, т.е 2 520 литри/ година за 280 цикъла;

(c) индекс за ефективност на миенето: I C > 1,12;

  1. d) индекс за ефективност на сушене: I D > 1,08;

( шумови емисии предавани по въздуха: 44 dB(A) re 1pW.RO 11.11.2010 Официален Вестник на Европейския Съюз L 293/39.

26.2.6. Миялни машини за домашна упореба за 6 комплекта (вграден модел):

(a)енергиен разход: 0,63 kWh/ цикъл, което отговаря на годишен разход на енергия от 208,5 kWh/година, от който 196 kWh/ година за 280 цикъла на миене и 12,5 kWh/ година при режимите за икономичен разход на енергия;

(b) разход на вода: 7 литри/цикъл, т.е. 1 960 литри/ година за 280 цикъла;

(c) ндекс за ефективност на миенето: I C > 1,12;

(d инекс за ефективност на сушене: 1,08 ≥ I D > 0,86;

(e) шумови емисии предавани по въздуха: 45 dB(A) re 1pW.

26.2.7. Миялни машини за домашна упореба за 4 комплекта (самостоятелен модел)

(a) енергиен разход: 0,51 kWh/цикъл, което отговаря на годишен разход на енергия от 155,3 kWh/ година, от който 142,8 kWh/година за 280 цикъла на миене и 12,5 kWh/ година при режимите за икономичен разход на енергия;

(b) разход на вода: 9,5 литри/цикъл, т.е. 2 660 литри/ година за 280 цикъла;

(c) индекс за ефективност на миенето: I C > 1,12;

(d) индекс за ефективност на сушене: 1,08 ≥ I D > 0,86;

(e) шумови емисии предавани по въздуха: 53 dB(A) re 1pW.

  1. 27. ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ИЗЛЯЗЛОТО ОТ УПОТРЕБА ЕЛЕКТРИЧЕСКО И ЕЛЕКТРОННО ОБОРУДВАНЕ (ИУЕЕО)

Излязлото от употреба електрическо и електронно оборудване (ИУЕЕО) може да съдържа опасни вещества, които имат неблагоприятен ефект върху околната среда и човешкото здраве в случай, че то не се събира разделно.

Взимайки предвид разпоредбите на българския Закон за управление на отпадъците, подзаконовите нормативни актове към него и Директива 2012/19/ЕС относно отпадъци от електрическо и електронно оборудване, моля имайте предвид че:

27.1. Потребителите имат задължението да не поставят ИУЕЕО на необозначени за това места и да събират такова ИУЕЕО разделно;

27.2. Системите за обратно приемане и разделно събиране на ИУЕЕО, които са на разположение на потребителите са: местата за раздено събиране на ИУЕЕО, центрове за събиране на оторизирани организации за оползотворяване на отпадъци или директно на „Екобултех“ АД(http://www.ecobultex.com) – упълномощена от еМАГ организация, отговаряща за изпълнението на задължениеята по разделно събиране и управление на отпадъците за територията на България;

27.3. Когато си купуват нов продукт, клиентите могат да върнат същото количество отпадъчен продукт безплатно на еМАГ чрез „Екобултех“ АД, при условие, че то е от сходен вид и изпълнява същите функции като купения;

27.4. Символът на зачертан контейнер на колела показва необходимостта от разделно събиране на ЕЕО, върху което е поставен.